تحلیل سوالات کنکور تجربی 1400 و دانلود سوالات کنکور

بازدید: 1,151 بازدید
تحلیل و دانلود سوالات کنکور تجربی 1400

سلام به دوستان خوب ترنج مارکت. امیدوارم حالتون عالی باشه. این مقاله رو نوشتیم تا اگه شما هم کنکوری 1400 هستی، با تحلیل سوالات کنکور تجربی 1400 بتونی از وضعیت خودت تا حدودی با خبر بشی و اگه داوطلب کنکور سال های بعد هستی، بتونی با خوندن تحلیل و دانلود سوالات کنکور 1400 به یادگیریت سمت و سو بدی و در راستایی درس بخونی که بتونی در آزمون نتیجه مطلوبت رو به دست بیاری. پس حتما تا پایان مقاله با من همراه باش.

.

تحلیل سوالات عمومی کنکور تجربی 1400

در این بخش سوالات دفترچه عمومی را به صورت مفصل با هم بررسی خواهیم کرد. حتما به نکاتی که مطرح میکنیم دقت کامل داشته باشید.

.

تحلیل سوالات ادبیات فارسی

قالب کلیه طرح سوالات در دروس عمومی در رشته های هنر، انسانی، ریاضی و تجربی مثل هم است.

 6 سوال اول در مورد لغت و معانی آن می‌باشد.

باید توجه داشته باشید که از کنکور ۱۳۹۹ به بعد قالب های طرح سوال جدید در لغت و املا آمده است که به ترتیب بررسی می‌کنیم.

 سوال ۱ لغت را مشخص می کنند و معنی آن را باید شما از توی بیت پیدا کنید سوال ۲ آن مدل از طرح سال می باشد که یک کلمه خاص را انتخاب کرده و این کلمات معمولاً دارای چند معنی می باشند

معمولا مشکل اصلی داوطلبان و شرکت کنندگان در آزمون سراسری وجود این کلمات در کتاب درسی می باشد. داوطلبان سعی کنند با تلاش و ممارست بسیار این کلمات را حفظ کند

سه سوال بعدی یعنی سوال ۴ ۵ و ۶ به املا مرتبط است. در بحث املا داوطلبان باید بر روی معنی لغات معانی جملات و عبارات مسلط باشند و مفاهیم اصلی این جملات در کتاب درسی آورده شده است.

 توصیه ما به شما این است که قالب های جدید کنکور سراسری یعنی کنکورهای راست ۹۹ و ۱۴۰۰ را برای کنکور های سنوات آینده یاد بگیرید کنکور رشته تجربی ۱۴۰۰ نشان دادند همانند طراحان سوال برای رشته ریاضی به آرایه های ایهام و استعاره علاقه خاصی دارند.

 در سوال ۱۱ توجه شود که معانی لغات باید در عبارت صدق کند و اگر یک کلمه دارای چند معنی باشد و آن معانی در عبارت صدق کند آن کلمه ایهام است مانند ضحاک.

 سوالات آرایه دارای سطح متوسط بودند

سوالات زبان فارسی از موارد زیر طرح شدند: انواع بیان جملات- انواع حذف به قرینه- انواع صفات- نقش کلمات

سوالات قرابت معنایی هم از مفاهیم زیر بود:

1-ناپایداری دنیا 2- از تو حرکت از خدا برکت 3- فزونی عشق بر عقل 4- صدق تا قیامت پایدار می ماند 5-فروتنی6-یکسان بودن مراتب افراد در سفره عشق  7-  ناپایداری دنیا

.

تحلیل سوالات عربی

در تحلیل سوالات کنکور تجربی 1400 باید گفت درس عربی، مطابق معمول سوال اول عربی از آیات کتاب دینی طرح شده است و این آیه درکنکورتجربی ۱۳۹۵ نیز آمده است. سوالات ترجمه عموما به لحاظ مفهوم از دینی از کتاب عربی دهم و یازدهم طرح شده است.

 سوالات ترجمه عموماً از  مضارع مجزوم جار و مجرور مفعول مطلق نوعی و تاکیدی معرفه و نکره طرح شده است.

داوطلبان آزمون توجه داشته باشند سوالات ترجمه در کنکور با نکات فوق الذکر قابل حل هستند دو سوال آخر ترجمه از مفاهیم درس‌های آخر عربی دهم و عربی یازدهم طرح شده‌اند. در ضمن در این سوالات باید به چهارچوب کلی جملات عربی نگاه کرد تا به توان به بهترین گزینه صحیح رسید. در سوال ۳۵ باید نوع جمله را تشخیص داد به لحاظ اسمیه و فعلیه و همچنین ضمایرآن.

متن عربی موجود در کنکور سراسری 1400 در مورد اثرات اقیانوس بر زمین و جغرافیا بود. در این متن، چهار سوال اول متن نسبتا دشوار است. مدل طرح سوال در اعراب و تحلیل صرفی کنکور ریاضی ۱۴۰۰ شبیه تر است سوالات ضبط الکلمات بر افعال ثلاثی مجرد و مزید و صفت و موصوف متمرکز شده است سوالات قواعد نسبتاً  متوسط می باشد.

توجه اصلی طراحان سوال در قواعد بر دینی دوازدهم بوده است و سوال ۴۷ سوال نسبتاً مرسوم در قواعد ۵ سال اخیر کنکور سراسری بوده است.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله تحلیل و دانلود سوالات کنکور هنر 1400 را نیز مطالعه کنید.

.

تحلیل سوالات درس دین و زندگی

سوالات دینی کنکور تجربی 1400 حدوداً به لحاظ سطح دشواری، متوسط بوده است و نقش پیام آیات و روایات در کنکور افزایش یافته است.

حدود ۹ سوال از دینی دهم  8 سوال از دینی یازدهم و ۸ سوال از دینی دوازدهم مطرح شده است. توجه شود که سوالات دینی عموما از متن کتاب و اندیشه و تحقیق کنید طرح شده است.

حدودا ۱۲ سوال از آیات، سه سوال از پیام آیات، سه سوال از احکام، حدود سه سوال از حدیث طرح شده است. مابقی سوالات از متن کتاب درسی طرح شده است.

طراح سوال در دینی دهم از مباحث مرگ دادگاه الهی عفاف آراستگی، در دینی یازدهم از ولایت ظاهری پیامبر تاریخ ائمه ولایت فقیه و تشکیل خانواده  دینی دوازدهم  از مباحث انواع توحید سنت های الهی  و تمدن اسلامی طرح سوال کرده است.

.

تحلیل سوالات درس زبان انگلیسی

زبان انگلیسی کنکور ۱۴۰۰ تجربی بیان کننده این مورد می باشد که طراحی آن سال درجه دشواری را بر روی متوسط قرار داده‌اند و از طرح سوالات گیج کننده دو پهلو و یا وقت گیر در کلاس تست و در لغات به خودداری نمودند پراکنش سوال کتاب های پایه نقش  بسیاری داده شده است و کتاب دوازدهم حدوداً ۴۰% سوالات را به خود اختصاص دادند با نگاه کلی به دفترچه سوالات می توان متوجه شد که سوالات قواعد عمدتاً از کتاب دوازدهم و لغات از پایه  طرح شده اند سوال ۸۷  از کتاب یازدهم مطرح شده است و در کنکور های نظام جدید ضرب المثل هایی که درک پایه یازدهم و دوازدهم آورده شده است یک سوال را در کنکور به خود اختصاص می دهند ۴۷ ص در مورد اینترنت بوده است و موارد کاربرد  و تاریخچه آن در سوالات  کلوز تست عمومادو سوال قواعد گنجانده می شود  که این امر سبب وقت‌گیر شدن این سوالات می شودمتن اول در موردفوتبال تخصصی و حواشی آن می باشد متن دوم در مورد ربات ها و کاربرد آن در آینده می باشد توجه شود که سوالات دور متن به لحاظ دشواری در محدوده سخت قرار می‌گیرند و درکل درس زبان آزمون در حد متوسط می باشد.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله تحلیل و دانلود سوالات کنکور تجربی 99 را نیز مطالعه کنید.

.

تحلیل سوالات اختصاصی کنکور تجربی 1400

در این بخش به تحلیل و بررسی سوالات اختصاصی کنکور سراسری تجربی 1400 خواهیم پرداخت. در پایان نیز لینک دانلود سوالات کنکور تجربی 1400 را در اختیار شما همراهان عزیز ترنج مارکت قرار خواهیم داد.

.

تحلیل سوالات درس زمین شناسی

در زیرگروه های مربوط به رشته پزشکی و  دندانپزشکی تاثیر درس زمین شناسی صفر است و داوطلبانی که به دنبال رشته داروسازی هستند حداقل برای یکبار کتاب را مطالعه کنند کتاب درسی زمین نظام جدید   به لحاظ دشواری متوسط می باشد و نکته ای که مولف این کتاب به آن توجه داشتند کاربردی کردن مطالب درسی می باشد تعداد سوالات درس زمین شناسی ۲۵ سال می باشد که حجم سوالات متوسط و آسان حدود ۶۶ درصد می باشد و برای رشته داروسازی این درصد قابل قبول است بیشتر سوالات از۵ درس اول طراحی شده است و سوالات انتهایی مربوط به دو درس آخر کتاب زمین شناسی یازدهم می باشد

.

تحلیل سوالات درس ریاضی

قطعا یکی از پرحاشیه ترین دروس در در تحلیل سوالات کنکور تجربی 1400 درس ریاضی است. سوالات ریاضی نسبتاً سخت و دشوار می باشد و اینکه باید توجه داشت به دلیل این که سوالات نسبتاً تکراری بوده اند می توان سطح متوسط را برای این درس در نظر گرفت طراحان سوال در امسال از سوالات وقت‌گیر مفهومی در مباحث مثلثات سوالات ۱۲۹ ۱۳۰ و ۱۳۱ در مبحث انتقال نمودار و رسم نمودار سوال ۱۳۳ از معادلات لگاریتمی در سال ۱۳۵ استفاده نموده اند. 

طراحان سوال به این نکته توجه داشتند که با توجه به شرایط آموزش مجازی باید سوالاتی طرح شود که بیشترین دقت داوطلبان را برای سنجش معلومات آن‌ها بسنجند. سوالات مربوط به مشتق و کاربرد مشتق و بعضی از سوالات مربوط به احتمال و شمارش بدون شمردن نسبتاً سخت طراحی شده اند. حجم سوالات هندسه از ۵ سوال به دو سوال کاهش یافته است و تعداد سوالات مباحث دایره بیضی و هندسه خط افزایش یافته است.

در مجموع نارضایتی زیادی از سوالات ریاضی کنکور در بین دبیران و دانش آموزان شکل گرفت. شاید یک دلیل آن طرح سوال از برخی مباحث حذف شده از کتاب درسی بود. مثلا طرح سوال از مشتق تابع وارون. حتما با دانلود سوالات کنکور تجربی 1400 و بررسی دقیق آن‌ها، خودتون رو برای کنکور سراسری آماده تر کنید.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده پادکست ها و فیلم های تحلیل کتاب‌های کمک درسی صفحه آپارات ما را مشاهده نمایید

.

تحلیل سوالات درس زیست شناسی

با اندکی دقت متوجه خواهید شد که تعداد سوالات گیاه شناسی و مسائل مربوط به گیاهان به حدود هفت سوال از مجموع 50 تست درس زیست شناسی رسیده است

و ۴۳ سال به مباحث جانوری مربوط است در مباحث گیاهی به مواردی مانند: بافت شناسی گیاهی،  چرخه کربس و کالوین، تولید مثل گیاهی، هورمون های گیاهی  اشاره کرد

 سوالات آزمون به لحاظ دشواری متوسط می باشد. سوالات شمارشی اندکی در بین آن مشاهده می‌شود سوالات قیدی نیز از کنکور های نظام جدید رخت بر بسته است . در مجموع زیست کنکور امسال نسبت به کنکور 99 راحت تر بوده و انتظار داریم میانگین درصد زیست شناسی در کنکور 1400 افزایش پیدا کند.

 مباحث جانوری عموماً از هورمون ها استخوان و ماهیچه دستگاه انتقال خون تشریح مغز گوسفند تنظیم بیان ژن حواس انواع جهش ها تولید مثل جانوری گوارش انواع تقسیم ها  اشاره کرد  البته سوالاتی از درس هفتم و هشتم کتاب زیست شناسی دوازدهم طرح شده است

در کنکور امسال حدوداً سه سوال از شکل به طور مستقیم و ۴ سال به طور غیرمستقیم است شکل طراحی شده است. سوالاتی مانند ۱۷۵، ۱۷۸،  ۲۰۱ سوالات تکراری می باشند و در کنکور سنوات گذشته  امده است  پس پس داوطلبان باید برای آزمون سال بعد و به سوالات زیست شناسی کنکور های سال های گذشته توجه کنند  و این یک نکته برای تمامی درس هاست

حدود ۲۲ سال از پایه دوازدهم و ۲۸ سوال از کتاب یازدهم و دهم مطرح شده است  که نشان دهنده این می باشد که  برای طراح سوال  کتاب های پایه از ارزش خاصی برخوردار است. لطفا تا پایان این مقاله برای دانلود سوالات کنکور تجربی 1400 همراه ما باشید.

.

تحلیل سوالات درس فیزیک

چینش سوالات در آزمون امسال برخلاف سنوات گذشته سوالات از پایه دوازدهم آورده شده است. در سنوات گذشته معمول بوده که ابتدا از پایه دهم و سپس یازدهم و سپس دوازدهم طرح سوال شود و پایه 12 حدودا  15 سوال به خود اختصاص داده است، یعنی حدود ۵۰ درصد 

و ۵۰ درصد دیگر سوالات درکتب  پایه می باشد.

طراح سوال نشان داده است که پایه دهم و یازدهم به لحاظ اهمیت با  پایه دوازدهم رابر است

 چهار سوال از حرکت شناسی بر روی خط مستقیم، سه تست از نیرو شناسی، چهار سوال از امواج  و سه سوال از  نظریه های اتمی مطرح شده است.

در دروس پایه نیز چهار تست از الکتریسیته ساکن، سه سوال از الکتریسیته جاری، دو سوال از الکترومغناطیس و شار، سه سوال از گرما، یک سوال از اندازه‌گیری یک سوال و دو سوال از از کار و انرژی فشار طرح شده است.

  حدوداً می‌توان بیان کرد  که سطح سوالات متوسط بوده است و کنکور روتینی در درس فیزیک داشتیم.

.

تحلیل سوالات درس شیمی

با نگاهی ساده به تحلیل سوالات کنکور تجربی 1400 می توان متوجه شد سوالات کنکور از محاسباتی به مفهومی تغییر کردند. در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ حدود ۷۰ درصد سوالات محاسباتی بودند که این باعث شد بسیاری از داوطلبان نتوانند درصد قابل توجهی در این درس را کسب کنند و این درس به پاشنه آشیلی برای داوطلبان تبدیل شد.

در کنکور سراسری امسال  طراحان سوال در درس شیمی  مفاهیم کتاب درسی به همراه محاسبات استفاده کردند که درصد محاسبات در آن به پایین ترین حد خود رسیده است حدود ۳۰ درصد. در مجموع خاطره بد شیمی کنکور 99 تا حد زیادی از ذهن داوطلبان پاک شد و کنکور منطقی در درس شیمی شاهد بودیم.

 چینش سوالات استاندارد است و ابتدا از کتاب دهم شروع شده است۸ سوال از شیمی  دهم  ۱۲ سال از شیمی یازدهم و ۱۵ سال از شیمی ۱۲ مطرح شده است

11 سوال محاسباتی و ۲۴ تست از مباحث حفظی و مفهومی بوده است.

پنج سوال شمارشی نیز وجود داشته است.

تاکید طراحان سوال بر پایه دهم و یازدهم بوده است از طرح سوالاتی کلیشه‌ای مانند کاربرد هلیوم نئون و آرگون که در حاشیه کتاب آمده است خودداری نمودند  

در شیمی دوازدهم طراحان سوال از از مباحث عوامل موثر بر واکنش، تعادل، اعداد اکسایش و کاهش، آنتالپی ، emf سلول‌های گالوانی،  اسید و باز آرنیوس، درصد و درجه یونش  در مفاهیم و ph در مسئله استفاد نموده‌اند

در شیمی یازدهم از مفاهیمی مانند ایزومرها، گروه های عاملی، شیمی آلی و انحلال پذیری ها و هالوژن ها در مفاهیم طرح سوال شده است  از واکنش های جابجایی یگانه دوگانه و تجزیه مانند سوال 244و ۲۵۰ طرح سوال در مسائل شده است

 توجه شود که یکی از قسمت های مهم کتاب درسی دهم نمودار انحلال پذیری بر حسب فشار و دما می باشد و از این در کنکورهای سنوات گذشته و آینده طرح سوال می شود

در شیمی دهم از مفاهیمی مانند قاعده آفبا، نامگذاری ترکیبات، شمار نوترون و پروتون در هسته،نمودار انحلال پذیری طرح سوال شده است  

درشیمی  دهم از فصل اول 2 سوال، از فصل دوم به طور مستقیم دوسوال از فصل سوم سه سوال طرح شده است  

در شیمی یازدهم از فصل اول حدود ۴ سوال فصل دوم حدودا ۴ سوال و فصل سوم حدود ۵ سوال مطرح شده است    در شیمی دوازدهم از فصل اول حدود ۴ سوال، فصل دوم حدود ۴ سوال، فصل سوم حدود 3 و فصل چهارم 4 سوال مطرح شده است.

برای دانلود سوالات کنکور تجربی 1400 می توانید از لینک های زیر کمک بگیرید.

دسته بندی آرشیو سوالات کنکور آرشیو سوالات کنکور تجربی بانک سوالات وبلاگ آموزش
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت نمونه سوالات کنکور و آزمون‌های آزمایشی کلیک کنید

ضمن تشکر از حضور ارزشمند شما

پیشنهاد می‌کنیم ضمن مطالعه مقالات آموزشی از فرصت خرید محصولات با تخفیف ویژه استفاده کنید.

پیشنهاد

30857
30859
30861
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت