تحلیل سوالات کنکور انسانی خارج 99 و دانلود سوالات کنکور و نکات مهم مربوط به آن

بازدید: 1,402 بازدید
تحلیل و دانلود سوالات کنکور انسانی خارج 99

مدت زمان مطالعه مقاله تحلیل و دانلود سوالات کنکور انسانی خارج ۹۹ و نکات مربوط به آن : 10 دقیقه


تحلیل سوالات کنکور انسانی خارج 99 و بررسی سطح سوالات برای داوطلبان شرکت در کنکور های آینده بسیار اهمیت دارد. دانش آموز با تحلیل دقیق سوالات می تواند با نحوه طرح سوالات کنکور آشنا شود و همچنین مباحث پرتکرار را پیدا کند. در این مقاله تحلیل سوالات کنکور انسانی ۹۹ به صورت درس به درس ارائه شده است. در انتهای مقاله لینک دانلود سوالات کنکور انسانی خارج 99 قرار داده شده است.

تحلیل سوالات عمومی کنکور انسانی خارج 99 :

در این قسمت سوالات عمومی کنکور انسانی خارج 99 رو به صورت درس به درس بررسی کرده و نظر داوطلبان شرکت کننده در این آزمون رو درباره سطح دشواری سوالات را برای شما عزیزان در جدول زیر قرار گذاشتیم. هدف ما از این بخش این است که با فضای کلی سوالات آشنا باشید تا راحت نسبت به تحلیل سوالات اقدام نمایید.

ادبیات نسبتا سخت
عربی متوسط
دینی ساده
زبان سخت

همونطور که از جدول بالا پیداست ، سوالات عمومی کنکور انسانی 99 خارج در حالت کلی سخت و دشوار بوده و در طراحی بعضی سوالات از ایده های جدیدی و وقت گیرانه استفاده شده . بطور کلی تحلیل هر بخش از دفترچه عمومی کنکور انسانی 99 خارج بصورت زیر می باشد

 

ادبیات کنکور انسانی ۹۹

ادبیات کنکور انسانی 99 ، بطور کلی متوسط و در حد انتظار بوده . سوالات معنی لغت ، املا ، آرایه و تاریخ ادبیات و قرابت معنایی در حد سنوات گذشته بوده و داطلبان به راحتی از پس این درس بر امدند.

مفاهیم قرابت معنایی بیشتر بر 1-حساب کشیدن از خود 2-عشق 3-توانگری 4-ناپایداری دنیا 5-اجبار و جبر روزگار 6-وحدت وجود تاکید دارد

.سوالات زبان فارسی حول نقش های کلمات در جمله،هم اوایی ،نوع واژه و ساختار جمله و فعل ها طرح شده اند

سوال 2 املا  سوال نسبتا جدیدی در کنکور های 5 سال گذشته است..در 2 سوال به لف و نشر اشاره شده است و در2سوال به ایهام   پرداخته شده است.

تعداد سوالات مباحث مختلف ادبیات فارسی :

املا 3 آسان
لغت 3 متوسط
تاریخ ادبیات 1 سخت
ارایه 4 نسبتا سخت
زبان فارسی 5 متوسط
قرابت 9 نسبتا سخت

 

عربی کنکور انسانی خارج ۹۹

تحلیل سوالات عربی کنکور انسانی 99 خارج نشان دهنده نسبتا سخت بودن این آزمون بود . سوالات ترجمه و درک مطلب کاملا منطقی و در حد سوالات آزمون سال های گذشته طراحی شده بود ، همچنین سوالات قواعد کاملا قابل پیش بینی بودند.

ترجمه 10 متوسط
متن 7 متوسط
اعراب گذاری 1 سخت
لغت 1 اسان
قواعد 6 نسبتا سخت

1)از لحاظ ساختار: در نگاه کلی ساختار، نحوه چینش سؤالات، ترتیب قرارگیری سؤالات و سطح دشواری تفاوت چندانی با کنکور 98 نداشت و تقریبا مطابق انتظار بود.

2)از لحاظ هماهنگی با کتاب درسی: از لحاظ هماهنگی با کتاب‌های درسی نونگاشت نظام جدید، کنکور 99 در قسمت تحلیل صرفی به کتاب درسی پایبندتر شده‌بود. استفاده از «ذکر حروف اصلی و حروف زائد» به جای «مجرد/ مزید ثلاثی» که در کتاب نیامده است، یا ذکر صیغه به شکل «مفرد مذکر غائب» به جای «للغائب» نمونه‌هایی از این پایبندی است. اما سؤال تعریب (سؤال 35) هم‌چنان با گفته‌های مؤلفین کتاب درسی و مقدمه کتاب، در تعارض است. (اگرچه این سؤال در کنکور 99 بسیار ساده طراحی شده است)

3)از لحاظ بودجه بندی: از لحاظ بودجه‌بندی پایه محور، تعداد سؤالات مستقل مربوط به پایه دوازدهم در کنکور 99 کم بود؛ این موضوع با توجه به اهمیت مباحث قواعدی و واژگان دوازدهم، کمی عجیب به نظر می‌رسد؛

 

دینی کنکور انسانی خارج ۹۹

تحلیل درس دینی کنکور انسانی 99 مشخص کرد که سطح سوالات دینی مطابق آزمون سنوات گذشته ، کاملا در حد انتظار و پیش بینی بود . مطالعه سوالات آزمون سنوات گذشته دید خوبی به داوطلبای شرکت کننده در این آزمون داده بود.

در بررسی روند سوالات کنکور به این نکته میرسیم که ظاهرا طراحان تمایل بیشتری به طرح تست های مفهومی با چاشنی آیات دارند. بنابراین داوطلبان سال آینده کمر همت برای تسلط به پیام آیات ببندند که راه گریزی نیست.

 

زبان کنکور انسانی خارج ۹۹

تحلیل درس زبان کنکور انسانی 99خارج کشور مشخص کرد که این قسمت ، جزو مباحث نسبتا سخت در آزمون انسانی به شمار میرفت . سوالات درک مطلب و کلوز تست نسبتا سخت طراحی شده ، گرامر و واژگان ساده و در حد انتظار بود.

تاکیید طراح بر کتاب 12بوده است.

پاسخ گویی به درس زبان انگلیسی در کنکور سراسری و کسب درصد قابل قبول، نیازمند مطالعه ی هوشمندانه و فراتر از سطح کتب درسی است. سوالات کنکور 99 نیز این مطلب را تایید میکند.

این واقعیت وجود دارد که حتی لغات هم ممکن است خارج از محدوده ی کتاب درسی تان باشد. اما این نباید ترس تان را بیشتر کند. خواندن این مطلب به منزله ی یک تلنگر جدی جهت پردختن به مطالعه صحیح زبان است.

لغات 6 آسان
قواعد 4 آسان
کلوز تست 5 متوسط
متن 10 سخت
پیشنهاد می‌کنیم مقاله تحلیل و دانلود سوالات کنکور انسانی 99 را نیز مطالعه کنید.

 

تحلیل سوالات اختصاصی کنکور انسانی خارج 99 :

در این قسمت سوالات دفترچه اختصاصی کنکور انسانی 98 خارج رو به صورت درس به درس بررسی کرده و نظر داوطلبای شرکت کننده در این آزمون رو درباره سطح دشواری سوالات به صورت درصدی را بعد از بررسی سوالات ، به صورت کمی برای داوطلبان در جدول زیر قرار گذاشتیم.

مجموع این مباحث ۱۸۰ سوال را تشکیل می دهد و مدت زمان پاسخگویی به این سوالات ۱۶۵ دقیقه است
درس میزان دشواری
ریاضیات  نسبتا متوسط
اقتصاد سخت
ادبیات اختصاصی سخت
عربی اختصاصی متوسط
تاریخ و جغرافیا متوسط
علوم اجتماعی ساده
فلسفه و منطق نسبتا سخت
روان شناسی ساده

همون طور که از جدول بالا پیداست ، سوالات اختصاصی کنکور انسانی 99  در حالت کلی سخت بوده ، در طراحی سوالات از ایده های فوق  جدیدی هم استفاده شده  که وقت گیر می باشد و گزینه ها بسیار به هم شبیه می باشند بطور کلی تحلیل هر بخش از دفترچه اختصاصی کنکور انسانی 99 خارج بصورت زیر می باشد

 

ریاضی

سوالات درس ریاضی کنکور انسانی 99 در مقایسه با آزمون انسانی سال های گذشته سخت تر و عمقی تر بود

2 سوال از معادله و نامعادله،4 سوال از تابع، 3سوال از دنباله ها،2 سوال امار،4 سوال احتمال و ترکیب،یک سوال از بیهنه سازی،1 سوال از اعداد،1 سوال از خط فقر  ،1 سوال از هندسه استقرایی و یک سوال از نرخ تورمی  طرح گردیده است.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله تحلیل و دانلود سوالات کنکور ریاضی خارج 98 را نیز مطالعه کنید.

 

اقتصاد

تحلیل درس اقتصاد کنکور انسانی 99 خارج مشخص کرد که سطح سوالات مفهمومی این درس درس نسبت به کنکور انسانی سال های اخیر متوسط بوده و مسائل آن در حد متوسط طراحی شده بود.

دومین قسمت دفترچه اختصاصی کنکور سراسری انسانی ، مربوط به درس اقتصاد با 15 سوال که زمان در نظر گرفته برای این قسمت 10 دقیقه است. اقتصاد جزو درس های حفظی ، مفهومی و محاسباتی محسوب میشه که جزئیات دقیق ان در جدول زیر گذاشته شده است.

درست است که اقتصاد از جمله درس های نسبتا دشوار انسانی ها به حساب می آید. اما شکل تست های آن بر این دشوری افزوده است. با بررسی مسائل درس اقتصاد به این نکته میرسیم که یک قالب کلی در طرح مسئله وجود داره و گویا هرسال فقط اعداد و ارقام هستند که تغییر میکنند. پس کار آنقدر ها هم دشوار نیست. کافی است بر این قالب تسلط پیدا کنید باقی کار یک جمع، تفریق، ضرب و تقسیم ساده است.

سوالات حفظی اقتصاد هم نیاز به دقت بیشتر هنگام پاسخگویی دارند. گاهی شما کافی است یک یا دو قسمت سوال یک تست را بلد باشید، گزینه صحیح را پیدا خواهید کرد. پس با اولین نگاه به تست، از زیر پاسخگویی، شانه خالی نکنید. قسمت های دیگر سوال شاید راهگشا باشند.

 

سوالات در سطح متوسط قرار دارند سوالات 122،124،128،130،134 مساله مانند هستند

 

فنون ادبی

تحلیل و بررسی سوالات علوم و فنون کنکور انسانی99 خارج  ، نشان دهنده سختی این مبحث از دفترچه اختصاصی کنکور 99 بود. بطور کلی تاریخ ادبیات آسان و بقیه مباحث نسبتا سخت طراحی شده بودند.

سومین درس دفترچه اختصاصی کنکور سراسری انسانی ، مربوط به درس ادبیات و زبان فارسی با 30 سوال که زمان در نظر گرفته برای این قسمت 30 دقیقه هستش . ادبیات کنکور از اصلی ترین دروس برای آزمون رشته علوم انسانی محسوب می شود که جزئیات دقیق ان در جدول زیر گذاشته شده:

قرابت معنایی ارایه قافیه عروض سبک شناسی معنی لغت
4 8 2 8 7 1
سخت نسبتا سخت آسان نسبتا سخت متوسط آسان

خط فکر طراحان در طرح سوالات داخل و خارج تقریبا یکسان است به همین دلیل در نوع سوالات تغیرات زیادی مشاهده نمی شود.

 

عربی اختصاصی

تحلیل درس عربی کنکور انسانی 99 خارج مشخص کرد که این مبحث در به سوی سخت شدن و مفهومی شدن  و عمقی سوالات ترجمه و مفاهیم ساده و در حد سوالات آزمون سال های گذشته طراحی شده بود ، هم چنین سوالات قواعد کاملا قابل پیش بینی بود.

چهارمین مبحث از دفترچه اختصاصی کنکور انسانی 1400 ، عربی رو شامل میشه با 20 سوال و 20 دقیقه مدت زمان پاسخگویی . طراحی سوال از این درس بصورت مبحثی انجام میشه ، عربی بعد از ادبیات از مهم ترین دروس تخصصی رشته علوم انسانی به حساب میاد.

داوطلبای کنکور سراسری ۱۴۰۰ که متقاضی قبولی در رشته های خوب هستند ، بهتره روی ترجمه ، قواعد و تحلیل های صرفی مسلط شده تا بتوانند از عهده تمام سوالات این قسمت بر بیاند . طبق نظرات اساتید عربی حتما از بودجه بندی این درس در بازه جمع بندی عربی کنکور استفاده کنند که جزئیات جمع بندی عربی تخصصی کنکور انسانی در جدول زیر قرار داده شده است:

قواعد تحلیل صرفی اعراب گذاری ترجمه و تحلیل
7 3 1 9
متوسط نسبتا سخت متوسط نسبتا سخت

 

تاریخ و جغرافیای کنکور

تحلیل درس تاریخ و جغرافیا کنکور انسانی 98 مشخص کرد که سطح سوالات این قسمت مطابق آزمون سنوات گذشته ، کاملا ساده ، در حد انتظار و از متن کتاب بود . مطالعه سوالات آزمون سنوات گذشته دید خوبی به داوطلبای شرکت کننده در این آزمون داده بود.توجه شود که تاریخ و جغرافیا به دلیل حفظی بودن باید به صورت سلسله وار و زنجیره ای مطالعه گردد

پراکندگی سوالات تاریخ در کتاب پایه دهم ، امسال بیشتر در درس های مربوط به “سآسانیان” ، “هخامنشیان” و “تاریخ شناسی” بود. که این می تواند نشان از اهمیت بیشتر این مباحث داشته باشد.

 

در تاریخ یازدهم بیشتر فصل سوم “ایران، از ورود اسلام تا پایان صفویه” مورد توجه طراحان سوال بوده است.

تست های مربوط به تاریخ دوازدهم نیز از مباحث مربوط به قاجاریان و انقلاب مشروطیت بود.

پراکندگی سوالات جغرافیا در پایه دهم، بیشتر مربوط به فصل اول و دوم کتاب؛ در پایه یازدهم، بیشتر در فصل دوم و چهارم کتاب  و در پایه دوازدهم بیشتر مربوط به فصل اول و دوم کتاب بوده است.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله تحلیل و دانلود سوالات کنکور تجربی 99 را نیز مطالعه کنید.

 

جامعه شناسی

تحلیل و بررسی سوالات علوم اجتماعی کنکور انسانی 99 خارج، نشان دهنده سادگی این مبحث از دفترچه اختصاصی کنکور 98 خارج  بود . بطور کلی تمام مباحث حتی مسائل ترکیبی هم نسبتا ساده طراحی شده بودند.

هفتمین درس از دفترچه اختصاصی کنکور سراسری 1400 برای علوم اجتماعی با 20 سوال و 15 دقیقه زمان پاسخگویی در نظر گرفته شده . این درس جزو دروس مفهومی و حفظی گروه آزمایشی علوم انسانی هستش ، بودجه بندی اون در جدول زیر گذاشته شده است. با مطالعه بودجه بندی این درس اهمیت فصل های مختلف ان برای تان مشخص می شود.

 

منطق و فلسفه

تحلیل فلسفه و منطق کنکور انسانی 99 مشخص کرد که این قسمت ، جزو مباحث متوسط به سخت در آزمون انسانی به شمار میرفت . سوالات منطق در سطح نسبتا آسان  طراحی شده و سوالات فلسفه متوسط وسخت در حد انتظار بود.

بودجه بندی درس فلسفه و منطق کنکور انسانی 1400 اطلاعاتی به داوطلبان می دهد که با استفاده از ان می توانید برنامه ریزی دقیقی برای قبول شدن در رشته مورد نظر رو داشته باشن. بودجه بندی با بررسی سوالات سال های قبل درس فلسفه و منطق، مباحث پرتکرار و مهم را معرفی می کند.

در گروه آزمایشی علوم انسانی، درس فلسفه و منطق به دلیل اینکه جزء دروس اصلی هستند باید در کنکور با درصد بالایی زده شوند چون اگر بخواهید در رشته هایی نظیر حقوق، روانشناسی، حسابداری و مدیریت قبول بشید حتما باید از بین 8 درس تخصصی رشته علوم انسانی، درس فلسفه و منطق را با یک شیوه بهتر و بر طبق بودجه بندی اون مطالعه کنید.

فلسفه چیست1 0
فلسفه چیست 2 1 آسان
فلسفه چیست 3 1 آسان
اغاز فلسفه 2 متوسط
شهید راه حکمت 2 متوسط
گوهره های اصیل و جاودانه 1 متوسط
اندیشمندی منظم مو شکاف 1 آسان
فلسفه بعد از ارسطو 3 متوسط
انسان و تفکر 2 متوسط
چگونه تعریف می کنیم 1 آسان
تعریف و دنیای مفاهیم 1 آسان
اقسام ذاتی عرضی 2 متوسط
اقسام تعریف 1 آسان
جایگاه قضیه در استدلال 3 نسبتا سخت
اقسام قضایای حملی و شرطی 2 سخت
احکام قضایای حملی 1 سخت
استدلال 2 نسبتا سخت
اقسام قیاس 2 نسبتا سخت
ارزش قیاس 3 متوسط
محتوای استدلال 3 متوسط
مغالطه 2 سخت

روانشناسی

سوالات درس روانشناسی کنکور انسانی 99خارج در مقایسه با آزمون انسانی سال های گذشته ساده و در حدانتظار بود ، کسب درصد بالا در این درس می توانست باعث بهبود داوطلبان در کنکور انسانی 1400 بشود.

 

با تغییراتی که در محتوا و چیدمان کتب روانشناسی نظام جدید بوجود آمده، سوالات کنکور هم به نسبت محتوای کتاب، کاربردی تر شده است. بنابراین صرف حفظ کردن مطالب درس روانشناسی برای پایخ گویی به تست ها کفایت نمیکند.

با مقایسه سوالات امسال با سال قبل، روند مفهومی تر و کاربردی تر شدن سوالات نمایان میشود و این نشان از تمایل طراحان به عمقی تر شدن سوالات دارد.

با توجه به این تغییر رویه،  توصیه ما در نحوه ی مطالعه درس روانشناسی، اهمیت بیشتری می یابد. چنانچه همیشه گفته‌ایم: “روانشناسی را جوری بخوانید که بتوانید در زندگی روزمره ی خودتان از آن بهره مند شوید.”

توصیه می کنیم پس از دانلود سوالات کنکور انسانی خارج 99 نسبت به تحلیل کامل سوالات و استخراج پاسخ های آن از متن کتاب درسی اقدام نمایید.

مبحث تعداد سوالات درجه سختی
روان شناسی : تعریف وروش موردمطالعه 7 متوسط
روان شناسی رشد 4 سخت
احساس ، توجه وادراک 1 متوسط
حافظه و علل فراموشی 1 آسان
تفکر ( 1 ) حل مسئله 2 آسان
تفکر ( 2 )تصمیم گیری 2 متوسط
انگیزه و نگرش 1 آسان
روانشناسی سلامت 1 متوسط
ترکیبی 1 متوسط

شما می‌توانید مقالات آموزشی ترنج مارکت را در وب سایت ویرگول نیز دنبال کنید.

برای دانلود سوالات کنکور انسانی خارج 99 می توانید از لینک های زیر کمک بگیرید.

 

دسته بندی آرشیو سوالات کنکور آرشیو سوالات کنکور انسانی بانک سوالات وبلاگ آموزش
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

5 پاسخ به “تحلیل سوالات کنکور انسانی خارج 99 و دانلود سوالات کنکور و نکات مهم مربوط به آن”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت نمونه سوالات کنکور و آزمون‌های آزمایشی کلیک کنید

ضمن تشکر از حضور ارزشمند شما

پیشنهاد می‌کنیم ضمن مطالعه مقالات آموزشی از فرصت خرید محصولات با تخفیف ویژه استفاده کنید.

پیشنهاد

30857
30859
30861
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت